טובי פולק, מייסד המגזין העצמאי מגפון להעין השביעית: זה שלנו אין מפרסמים זה לא מקרי. כשאנחנו שלחנו אנשים לפירמות שהתעניינו לפרסם ב'מגפון', אחרי בירור קצר אמרו לנו שמישהו מ-ynet אמר להם, 'אצלם אתם לא שמים אגורה'
"אנחנו לא מתנדבים", אמר פולק לתכנית "העין בעל-פה" מבית העין השביעית בשיתוף המכון הישראלי לדמוקרטיה. "אנחנו משקיעים. אנחנו סטרטאפיסטים של המוצר שלנו, וההשקעה של קרן הון סיכון שלנו היא העבודה והידע והניסיון שאנחנו מביאים'".
"זה שלנו אין מפרסמים זה לא מקרי. כשאנחנו שלחנו אנשים לפירמות שהתעניינו לפרסם ב'מגפון', אחרי בירור קצר אמרו לנו שמישהו מ-ynet אמר להם, 'אצלם אתם לא שמים אגורה'" (מ-ynet טרם נמסרה תגובה).
"יש פה דורסנות כמו במלחמות הישנות על הדוכנים של העיתונות. השוק הוא ריכוזי ברמה מטורפת לגמרי. בשנייה שנוני ונמרודי ושוקן, אותם שחקנים גדולים, הבינו לאן נושבת הרוח, הם לקחו בעלות. ובדיוק כמו שלושת הזכיינים של הכבלים והסלולר, נוצר טריאופול. הם מחלקים ביניהם את השוק, גם אם זה לא מסודר, ובסופו של דבר לא נותנים לאף אחד לצמוח, כי יש להם הכוח להשפיע על מקורות המימון. הם מחזיקים את הכסף ואת המפרסמים שיכולים להביא את הכסף".
"לאף אחד אין בעיה לשלם 120–220 שקל למנוי על 'הארץ' או ל'גלובס' או לקנות 'ידיעות' ו'מעריב' בקיוסק. מצד שני, אף אחד לא שם שקל באינטרנט כי זה חינם. אנחנו מנסים להגיד שהחינם הזה עולה לנו המון כסף וגם לנו מגיע להתפרנס. אם אתם משלמים 200 שקל לגוף אחד, שלמו לנו עשירית מזה. זה לא יזיז לכם, אבל כמה עשרות אלפים כאלה זו הפרנסה שלנו. אם אסגור את האתר לגולשים שלא שילמו, אגמור כמו רון מיברג. אין סיכוי."
"יש מספיק אנשים עם מספיק כסף שהדמוקרטיה וחופש הביטוי חשובים להם, ולא באים ממין העניין כמו אדלסון, מוזס ואחרים. לצערנו אנחנו עיתונאים ולא יודעים איך לעשות את זה [בניית מודל כספי]. מכל עשרות ומאות האנשים שהביעו עניין ב'מגפון' לא הגיע אף מנהל מסחרי, לא הגיעו מגייסי ומוכרי מודעות, לא באו אנשים שיודעים להתעסק עם כסף גדול. כל האנשים שהיו בקומה של ההנהלה והמודעות לא שם. אנחנו לא יודעים להגיע לכסף".
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה